otrdiena, 2012. gada 29. maijs

Rīgas bērnu un jauniešu mūzikas svētki 1.-2.jūnijā


Koru kustība Latvijā ir ar senām un stabilām tradīcijām, kas vainagojas Dziesmu svētku tradīcijā. Tā aizsākusies 19.gadsimta otrajā pusē, amatieru koriem apvienojoties un dziedot kopkorī a cappella. Šī tradīcija kopta un attīstījusies, pilnveidojot dziedātāju mākslinieciskā snieguma līmeni. Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku tradīcija aizsākās 1960. gada 23. jūnijā Rīgā.

Rīgas zonālie skolu jaunatnes Dziesmu un deju svētki notika 1982.gadā, kas kuplināja Rīgas un pieRīgas bērnus un jauniešu uz kopējiem svētkiem Mežaparka estrādē.

2011./2012.m.g. Rīgas interešu izglītības mūzikas programmās iesaistīti:
  • Koros – 10 072 dziedātāji;
  • Vokālajos ansambļos – 3 583 dziedātāji;
  • Instrumentālajos ansambļos – 695 bērni un jaunieši.
PROJEKTA MĒRĶI
  1. Popularizēt sabiedrībā un plašsaziņas līdzekļos interešu izglītības nepieciešamības aktualitāti, tās nozīmi jauniešu audzināšanā, garīgas un radošas personības veidošanā.
  2. Dot iespēju Rīgas bērniem un jauniešiem veidot savus Dziesmu svētkus un piedalīties kopkoncertā.
  3. Veicināt vispārējās izglītības un interešu izglītības iestāžu koru, mazo mūzikas kolektīvu māksliniecisko izaugsmi, pilnveidot audzēkņu individuālās un kolektīvās radošās spējas.
  4. Piesaistīt populārus dziedātājus, kas motivē jauniešu izaugsmi un vēlmi darboties kora mūzikas laukā.
  5. Padziļināt interesi par Latvijas Dziesmu svētku kustību, gatavojoties XI Latvijas skolu jaunatnes dziesmu svētkiem, un sniegt savu ieguldījumu Rīgai, kļūstot par Eiropas kultūras galvaspilsētu 2014. gadā.
  6. Dot iespēju labākajiem skolu koru diriģentiem apliecināt sevi kā jaunajiem virsdiriģentiem.

PROJEKTA UZDEVUMI
  1. Izveidot Mūzikas svētku programmu visai Rīgas bērnu un jauniešu dziedošajai un muzicējošajai mērķauditorijai, dodot iespēju gūt kopdziedāšanas tradīcijas pieredzi sākot ar 1. klašu audzēkņiem, ko nenodrošina Dziesmu svētku kustība.
  2. Sagatavot mākslinieciski kvalitatīvu koncertprogrammu.
  3. Izvērtēt skolu koru diriģentu profesionālās prasmes, padziļināt izpratni par kora mūzikas nozīmi bērnu un jauniešu intelektuālajā izaugsmē.
  4. Veikt īpašas mārketinga aktivitātes, lai piesaistītu jaunu auditoriju, kura parasti neapmeklē koru mūzikas koncertus.
  5. Veikt reklāmas kampaņas kultūras centros, skolās, masu mēdijo
Vairāk informācijas http://cerigai.lv/

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru